Név: [szalloda_nev]
Cím: [cim]
Kategória:
Ismertető: [leiras]
Név: [szalloda_nev]
Cím: [cim]
Kategória:
Ismertető: [leiras]

Már heti két szénhidrátmentes nap csökkenti az emlőrák kockázatát!


2011.12.22 08:23
 

A túlsúlyos nők étrendjében már heti két szénhidrátmentes nap is csökkenti az emlőrák kockázatát - hangzott el az amerikai San Antonióban tartott emlőrák-szimpózium egyik előadásában. Ugyanakkor a szénhidrátmentes napok beiktatásával nem csaka rák kockázata lesz kisebb, de javul az inzulinellenállás is.


A súlytöbbletet és a cukorbetegséget megelőző egyik szakasz a fokozott inzulinellenállás, mely az emlőrák egyik kockázati tényezője. Michelle Harvie és munkacsoportja Manchesterben pedig azt vizsgálta, hogyan lehet étrendi módszerekkel csökkenteni túlsúlyos vagy kifejezetten kövér nők emlőrákesélyét.

A szénhidrátbevitel csökkentése, valamint általában a
kevesebb kalória jó módszer, de az állandó fogyókúrát nem könnyű betartani. Az angol kutatók 115, súlytöbblettel küzdő vagy kövér nőt vontak be a három hónapig tartó vizsgálatba, akiket véletlenszerűen három csoportra osztottak.

Az első csoport tagjai hetente két napig 600 kalóriát tartalmazó étrendet kaptak, melyben a szénhidrát kifejezetten kevés, legfeljebb 40 gramm volt. A második csoportban lévők hasonlóan heti két napon fogyasztottak szénhidrátszegény ételeket, azonban a hét többi napján mediterrán étrendet tartottak, amely egészséges zsírokat, gyümölcsöt és zöldséget tartalmazott. A harmadik csoport a három hónapon keresztül minden nap 1500 kalóriás mediterrán étrendet követett. A vizsgálati alanyokat havonta diétás nővér kereste fel, ezenkívül kéthetenként telefonon is biztatták őket az életmódváltozásra.

A vizsgálatot a 115 főből 88-an fejezték be a megbeszélésnek megfelelően. A munkacsoport háromhavi megfigyelés végén úgy találta, hogy a szénhidrátszegény, heti kétnapos szünetekkel tartott étrend lényegesen hatásosabban csökkentette a testsúlyt és javította az inzulinellenállást, mint a mindennapos koplalás.

A hetenként két napon minimális szénhidrátot fogyasztók a negyedév alatt átlagosan négy kilót adtak le, míg a mindennapos mediterrán diétát követők csak 2,4 kilóval lettek könnyebbek. Emellett az inzulinellenállás is hasonló arányban bizonyult jobbnak a szünetekkel végrehajtott fogyókúra során.


Tréfa Nikoletta – MTI/Matos Lajos
TisztaSzoba szálloda kereső
KERESÉS
 
 ClubCard gyorskereső
KERESÉS

 Iratkozzon fel hírlevelünkre
Név: E-mail:
MEHET

 
 



Oldaltérkép
KeresőGuru honlapkészítés