Név: [szalloda_nev]
Cím: [cim]
Kategória:
Ismertető: [leiras]
Név: [szalloda_nev]
Cím: [cim]
Kategória:
Ismertető: [leiras]

D-vitamint a csontoknak és az ereknek is!


2011.11.23 15:03
 

Nem fejlődnek épségben azoknak a gyerekeknek az ütőerei, akiknek nem jut elégséges D-vitamin a szervezetébe. A meglepő és újszerű eredményt az Amerikai Szív Szövetség idei kongresszusán ismertették Kansas City Gyermekklinikájának orvosai.


A D-vitamin háromszorosan is fontos: nem csak az erős csontok kifejlődéséhez, de a korosodás során a felnőttkori csontrendszer épségéhez, valamint az öregedés időszakában a szív- és érrendszeri betegségek kockázatcsökkentéséhez is szükség van megfellő D-vitamin szintre.

Az Amerikai Szív Szövetség minden évben megrendezett kongresszusa a szívgyógyászok egyik legnagyobb tudományos találkozója, melyen Geetha Raghuveer és munkacsoportja emlékeztette a jelenlévőket néhány közelmúltban nyilvánosságra került eredményre. Az angol köztisztviselők Whitehall tanulmányában a D-vitaminnal legjobban ellátott férfiak összhalálozása 30 százalékkal volt kisebb, mint a többieké.

A szívroham okozta halálozás Argentinában is a magas D-vitaminszintűek csoportjában volt a legalacsonyabb, Dániában pedig a változás korában lévő nők körében bizonyította egy vizsgálat ugyanezt.

Gyermekeket azonban még nem vizsgáltak, ezért az amerikai kutatók 74 gyermek, tizenéves és fiatal felnőtt adatait gyűjtötték össze, akiket az utolsó két évben klinikájukon vizsgáltak. A laboratóriumi vizsgálat során mindig meghatározták a D-vitaminszintet és ultrahangos nyakiütőér-vizsgálatot végeztek.

Azok a gyerekek vagy fiatal felnőttek, akiknek a D-vitamin szintje alacsony volt, mérhetően rugalmatlanabb ütőérrel éltek, mint D-vitaminnal megfelelően ellátott társaik. Ezen könnyű segíteni, mert a D-vitamin elővitaminja tejtermékekben - valamint a halban és a tojásban - bőségesen található, ez pedig napsütés hatására alakul vitaminná. Súlyosabb vitaminhiány esetén gyógyszer formájában is pótolható.

"A gyermekgyógyászok mind jobban aggódnak, hogy a cukros üdítőitalok kiszorítják a gyerekek táplálkozásából a tejtermékeket" - mondta a vitában az egyik szakértő, ezzel felhívva a figyelmet a cukros italok D-vitaminszint csökkentő hatásaira.

1997-ben a Nemzetközi Tudományos Akadémia létrehozta a megfelelő D-vitaminszint beviteli adatokat:
* A csecsemők és gyermekek: 5 milligramm / nap
* Tizenévesek: 5 milligramm / nap
* Felnőttek 50 éves korig: 5 milligramm / nap
* Felnőttek 51-70 év: 10 milligramm / nap
* Felnőttek 70 év feletti: 15 milligramm / nap
* Terhes és szoptató nők: 5 milligramm /nap

A leginkább D-vitaminban gazdag élelmiszerek pedig az alábbiak
:
* Marhamáj, főtt, 10 dkg = kb. 04 milligramm D-vitamin forrásnak felel meg
* Egy egész tojás = kb. 0,5 milligramm D-vitaminnak a forrása.
* Halmáj-olaj - pld. 1 ek. (15ml) tőkehalmáj olaj = kb. 3,5 milligrammnyi D-vitamin
* Zsírosabb halak, mint például:
      - hering, 85 g = kb. 34 milligramm D-vaitamin(!)
      - harcsa, 85 g = kb. 12 milligramm D-vitamin(!)
      - lazac, főtt, 100 g = kb. 6,5 milligramm D-vitamin
      - makréla, főtt, 100 g = kb. 6 milligramm D-vitamin
      - szardínia, konzerv olaj, szárított, 50 g = kb. 5,2 milligramm D-vitamin
      - tonhal, konzerv olaj, 85 g = kb. 5 milligramm D-vitamin
      - angolna, főtt, 100 g = kb. 5 milligramm D-vitamin


Tréfa Nikoletta és MTI – Matos Lajos
TisztaSzoba szálloda kereső
KERESÉS
 
 ClubCard gyorskereső
KERESÉS

 Iratkozzon fel hírlevelünkre
Név: E-mail:
MEHET

 
 



Oldaltérkép
KeresőGuru honlapkészítés