Azt már eddig is tudtuk, hogy a bor nem csak finom és jókedv-támogató, de igen jó hatással van az egészségre is. A benne található antioxidánsoknak köszönhetően csökkenhet a daganatos betegségek kialakulásának kockázata, hatással van a magas vérnyomásra, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések is könnyebben elkerülhetők, ha napi 1,5-3 dl bort fogyasztunk. Ugyanakkor brit kutatók most egy újabb jótékony hatását fedezték fel a „szőlőlének”.Az új kutatások szerint
napi egy pohár bor erősíti a csontokat és csökkenti a csontritkulás kockázatát is. A Kelet-angliai Egyetem és a londoni Kings College szakemberei
ezer nő ikerpár étkezési szokásait és csonttörési kockázatait elemezve jutottak erre a következtetésre. A vizsgált alanyok valamennyien 55 év körüliek voltak. Korábban már kisebb tanulmányok jelezték, hogy a

kismértékű alkoholfogyasztás erősíti a csontsűrűséget, a mértéktelen alkoholizálás viszont a csontritkulás egyik nagy kockázati tényezője.
A szakemberek először kikérdezték a tanulmányba bevontakat étkezési és alkoholfogyasztási szokásaikról, majd csontsűrűség-mérést végeztek a test három pontján: a medencénél, a gerincnél és a combcsontnál. Az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban közzétett tanulmány eredményei azt mutatták, hogy
a borfogyasztóknak nagyobb volt a csontsűrűségük a gerincben és a medencénél, mint a nem ivóknak vagy azoknak, akik másfajta alkoholt fogyasztottak. Ugyanakkor a kutatók
nem találtak összefüggést a magas zöldség- és gyümölcsfogyasztás valamint a csontsűrűség között.
Azt egyelőre nem tudják a szakemberek, hogy a bor miként képes növelni a csontsűrűségét. Korábbi tanulmányok azonban azt sugallják, hogy a benne lévő
polifenolok - amelyek
a szőlő héjában találhatók -, nem pedig az alkoholtartalom az, amely ilyen hatással bír.
Dani Erika / MTI